PRICK OR FREAK????

Monday 24 October 2011

SAKIT GIGILAH!!!! BANGANG BETOL!

Masalah betol lah gigi aku ni.... sampai ase nk nanges macam! tp aku tetap jer buat cool, padahal hanya tuhan yg tau betapa sakitnye gigi bodoh aku ni! aku makan sebijik pain killer but the pain was still there. tetap menggila meroyan bagai. aku telan lagi sebijik...jadinye 2bijik lah aku telan malam tu.
                    

Lepas makan ubat tu, ntah cm mane, kemane aku hanyut pown aku xtau. yg aku tau aku sedar pagi ni n rase gigi aku sakit lagi. pagi2 aku da on lappy sebab nk cari petua ilangkan atau dapat mengurangkan sakit gigi ni pown cukup lah. antara petua yang aku dah bace td:

1)
 Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) 
Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.



3) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubanggigi dan tutup dengan kapas.

4) 
Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang. 



Ni petua mungkin aku akan follow up jap lagi. maybe petua no.1 dengan no.2 tu. sebab senang sket. hahaha. dah kurang sakit boleh dah cabot!

Tak sabar aku nk cabot gigi ni. agak2 da tak sakit atau kurang sakit boleh lah gi jumpe dentist. gigi yg bermasalah ni gigi yg paling hujung belah kanan. mmg gigi ni dah berlubang. kire confirm lah ni aku akan cabot! ko tunggu je lah wahai gigi. skrg ni ko nk berdangdut ke, nk shuffle ke, breakdance ke buatlah. nnti ko dah HILANG!!! ko tgk arh!!!

*rongak tepi xpe, jangan rongak tengah! hahaha*

No comments:

Post a Comment